Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie Szczecin

Ogłoszenie o zamówieniu na świadczenie usług prawnych dla Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Szczecinie

Szczecin: Świadczenie usług prawnych dla Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Szczecinie
Numer ogłoszenia: 427662 - 2011; data zamieszczenia: 15.12.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie , ul. Gen. Sikorskiego 3, 70-323 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 091 48 50 563, faks 091 48 57 603.

  • Adres strony internetowej zamawiającego:www.bip.mopr.szczecin.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:Świadczenie usług prawnych
dla Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Szczecinie.

II.1.2) Rodzaj zamówienia:usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:1) Obsługa prawna Zamawiającego obejmuje: a) konsultacje prawne i udzielenie porad prawnych pracownikom Ośrodka w szczególności z zakresu ustawy o pomocy społecznej, ustawy o rodzicielstwie zastępczym ,prawa cywilnego, administracyjnego, finansów publicznych, prawa budowlanego, prawa pracy, prawa zamówień publicznych, ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudniania osób niepełnosprawnych, b) opiniowanie pod względem formalno- prawnym projektów umów, porozumień, regulaminów, zarządzeń, decyzji administracyjnych i innych dokumentów objętych zakresem działalności Zamawiającego, c) uczestniczenie w prowadzonych przez Zamawiającego naradach, rokowaniach, negocjacjach których celem jest nawiązanie, zmiana
lub rozwiązanie stosunku prawnego, d) sprawowanie zastępstwa procesowego w sprawach przed sądami powszechnymi, sądami administracyjnymi oraz przed innymi organami orzekającymi,
e) udzielanie porad prawnych i konsultacji klientom Ośrodka w zakresie: prawa administracyjnego, rodzinnego, cywilnego, karnego, prawa pracy, w tym klientom interwencji kryzysowej.
f) sporządzenie opinii prawnych na zlecenie Zamawiającego, g) kompleksową obsługę prawną projektu dotyczącego pomocy społecznej współfinansowanego z budżetu Unii Europejskiej
a realizowanego przez Zamawiającego. 2) Świadczenie usług prawnych odbywać się będzie 4 dni w tygodniu w godzinach od 9.00 do 13.00 w siedzibie Zamawiającego przy ul. Sikorskiego 3
(w piątek również w siedzibie przy ul. Sławomira 10) przy czym: a) w poniedziałki przez dwóch radców prawnych lub adwokatów, b) we wtorki i czwartki przez jednego radcę prawnego
lub adwokata, c) w piątki przez trzech radców prawnych lub adwokatów. 3) W ramach realizacji przedmiotu zamówienia wykonawca jest zobowiązany do stałej współpracy z Zamawiającym
przy użyciu, telefonu, faksu, poczty elektronicznej poza czasem określonym jako czas świadczenia usług prawniczych w miejscach określonych w pkt 2). 4) Zamawiający zapewni Wykonawcy
we własnej siedzibie warunki niezbędne do wykonywania usług prawnych..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień uzupełniających zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, jednak nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):79.11.00.00-8.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:Zakończenie: 31.12.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium:Nie dotyczy

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  1. Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli Wykonawcy wykażą, że posiadają aktualne uprawnienia do wykonywania działalności tj.: radcy prawnego lub adwokata lub są prawnikami zagranicznymi posiadającymi uprawnienia do świadczenia pomocy prawnej na terenie Rzeczypospolitej Polskiej zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 5 lipca 2002 r. o świadczeniu przez prawników zagranicznych pomocy prawnej
    w Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2002 r. Nr 126, poz. 1069, z późniejszymi zmianami).
  2. III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  1. Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli Wykonawcy wykażą, że posiadają:
    a) co najmniej 3 - letnie doświadczenie w wykonywaniu usług polegających
    na świadczeniu pomocy prawnej dla jednostki organizacyjnej pomocy społecznej
    - Ośrodka Pomocy Społecznej realizującego jednocześnie zadania Gminy i Powiatu
    w zakresie wskazanym w opisie przedmiotu zamówienia oraz b) w okresie 3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy
    - w tym okresie) wykonywali lub wykonują co najmniej 6 usług polegających na stałym świadczeniu kompleksowej obsługi prawnej dla jednostek sektora finansów publicznych świadczonych przez co najmniej jeden rok, w tym co najmniej dwóch usług polegających na świadczeniu pomocy prawnej na rzecz jednostek organizacyjnych pomocy społecznej realizujących jednocześnie zadania Gminy i Powiatu w zakresie wskazanym w opisie przedmiotu zamówienia oraz c) w okresie 3 lat przed upływem terminu składania ofert
    (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) udzielali porad prawnych klientom Ośrodka Pomocy Społecznej, w tym klientom interwencji kryzysowej, d) w okresie 3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) wykonywali lub wykonują co najmniej 1 usługę polegającą na świadczeniu kompleksowej obsługi prawnej projektu dotyczącego pomocy społecznej współfinansowanego z budżetu Unii Europejskiej
  2. III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu spełniania warunku
  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  1. Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli Wykonawcy wykażą, że dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia poprzez wykazanie że: dysponują
    co najmniej 5 osobami posiadającymi tytuł zawodowy radcy prawnego, adwokata
    lub osobami posiadającymi prawo do świadczenia pomocy prawnej na terenie Rzeczypospolitej Polskiej zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 5 lipca 2002 r.
    o świadczeniu przez prawników zagranicznych pomocy prawnej w Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 126, poz. 1069, z późn. zm.), z których co najmniej 2 osoby posiadają jednocześnie: a) co najmniej 5-letnie doświadczenie w wykonywaniu zawodu radcy prawnego lub adwokata; b) co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe w świadczeniu pomocy prawnej w zakresie obsługi projektów dotyczących pomocy społecznej współfinansowanych z budżetu Unii Europejskiej, c) co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe w świadczeniu pomocy prawnej w zakresie prowadzenia postępowań
    o udzielenie zamówienia publicznego, d) doświadczenie w wykonywaniu zastępstwa procesowego polegające na wykonywaniu w okresie 3 lat przed upływem terminu składania ofert reprezentacji w postępowaniu sądowym oraz sądowo - administracyjnym w sprawach dotyczących pomocy społecznej
  2. III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  1. Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli Wykonawcy wykażą, że posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej prowadzonej działalności cywilnej na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 3 000 000 zł (trzy miliony złotych), a w przypadku spółek,
    o których mowa w art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 6 lipca 1982r. o radcach prawnych (tekst jednolity Dz. U z 2010r. Nr 10 poz 65 ze zm.) oraz zespołów adwokackich i spółek,
    o których mowa w art. 4a ustawy z dnia 26 maja 1982r, - Prawo o adwokaturze (tekst jednolity Dz. U z 2009r. Nr 146 poz 1188 ze zm) w których co najmniej jeden wspólnik (członek zespołu adwokackiego) posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej na ww kwotę

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU
W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24
UST. 1 USTAWY

  1. III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa
    w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału
    w postępowaniu, należy przedłożyć:
    1. wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu,
      a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    2. wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia,
      w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją
      o podstawie do dysponowania tymi osobami
    3. oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    4. opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający,
      że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  2. III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu
      do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24
      ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie
      w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  3. III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  1. nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie
    do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

  1. ofertę cenową zgodnie z Rozdziałem I pkt 3 siwz; w przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden dokument. 2) odpowiednie pełnomocnictwa; tylko w sytuacjach określonych
    w Rozdziale I pkt 5 zdanie 2 siwz lub w przypadku składania oferty wspólnej (Rozdział III pkt 1 siwz). 3) oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do siwz wskazujące cześć zamówienia, której wykonanie wykonawca powierzy podwykonawcom (jeżeli wykonawca przewiduje udział podwykonawców); w przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden dokument. 4) dokument potwierdzający posiadanie uprawnień do wykonywania zawodu radcy prawnego/adwokata. W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa każdy
    z wykonawców składających ofertę wspólną.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

  • 1 – Cena – 50
  • 2 – Doświadczenie wykonawcy – 40
  • 3 – Suma ubezpieczenia OC – 10

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiany postanowień umowy mogą nastąpić w przypadku urzędowej zmiany stawek podatku VAT
w okresie trwania umowy - wartość umowy zostanie zmieniona odpowiednio do zmian stawek podatku VAT

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.mopr.szczecin.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Szczecinie, ul. Gen. Sikorskiego 3, 70-323 Szczecin, pok. 107.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:23.12.2011 godzina 10:30, miejsce: Ofertę należy złożyć w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie
w Szczecinie, ul. Gen. Sikorskiego 3, 70-323 Szczecin, pok. 301.

IV.4.5) Termin związania ofertą:okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu
ze środków Unii Europejskiej:
Nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia,
w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone
na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie

Załączniki do pobrania

Ogłoszenie do pobrania
1 ogA_oszenie_o_zamA_wieniu.pdf 2011-12-15 09:07:05 70,9KB
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia
1 20111201_SIWZ_obsluga_prawna_MOPR_2012.pdf 2011-12-15 09:07:22 129,1KB 110 razy
2 zaA_A_cznik_nr_1-_2012.doc 2011-12-15 09:07:47 40KB 111 razy
3 zaA_A_cznik_nr_2_-__2012.doc 2011-12-15 09:08:02 30KB 95 razy
4 zaA_A_cznik_nr_3_-_2012.doc 2011-12-15 09:08:20 29KB 91 razy
5 zaA_A_cznik_nr_4_-__2012.doc 2011-12-15 09:08:52 41,5KB 116 razy
6 zaA_A_cznik_nr_5_-__2012.doc 2011-12-15 09:09:08 29,5KB 213 razy
7 zaA_A_cznik_nr_6_-__2012.doc 2011-12-15 09:09:26 37KB 165 razy
8 20111201_Umowa_o_obsluge_prawna_MOPR_2012.pdf 2011-12-15 09:09:46 60,8KB 79 razy
Udzielenie zamówienia
1 OGA_OSZENIE_O_UDZIELENIU_ZAMA_WIENIA.pdf 2012-01-18 09:51:26 44,8KB

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Anna Sankowska 15-12-2011 09:07
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Anna Sankowska 18-01-2012
Ostatnia aktualizacja: 07-06-2019 10:53