Ogłoszenie o zamówieniu na świadczenie usług prawnych dla Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Szczecinie
Szczecin: Świadczenie usług prawnych dla Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Szczecinie
Numer ogłoszenia: 427662 - 2011; data zamieszczenia: 15.12.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie , ul. Gen. Sikorskiego 3, 70-323 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 091 48 50 563, faks 091 48 57 603.
- Adres strony internetowej zamawiającego:www.bip.mopr.szczecin.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:Świadczenie usług prawnych
dla Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Szczecinie.
II.1.2) Rodzaj zamówienia:usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:1) Obsługa prawna Zamawiającego obejmuje: a) konsultacje prawne i udzielenie porad prawnych pracownikom Ośrodka w szczególności z zakresu ustawy o pomocy społecznej, ustawy o rodzicielstwie zastępczym ,prawa cywilnego, administracyjnego, finansów publicznych, prawa budowlanego, prawa pracy, prawa zamówień publicznych, ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudniania osób niepełnosprawnych, b) opiniowanie pod względem formalno- prawnym projektów umów, porozumień, regulaminów, zarządzeń, decyzji administracyjnych i innych dokumentów objętych zakresem działalności Zamawiającego, c) uczestniczenie w prowadzonych przez Zamawiającego naradach, rokowaniach, negocjacjach których celem jest nawiązanie, zmiana
lub rozwiązanie stosunku prawnego, d) sprawowanie zastępstwa procesowego w sprawach przed sądami powszechnymi, sądami administracyjnymi oraz przed innymi organami orzekającymi,
e) udzielanie porad prawnych i konsultacji klientom Ośrodka w zakresie: prawa administracyjnego, rodzinnego, cywilnego, karnego, prawa pracy, w tym klientom interwencji kryzysowej.
f) sporządzenie opinii prawnych na zlecenie Zamawiającego, g) kompleksową obsługę prawną projektu dotyczącego pomocy społecznej współfinansowanego z budżetu Unii Europejskiej
a realizowanego przez Zamawiającego. 2) Świadczenie usług prawnych odbywać się będzie 4 dni w tygodniu w godzinach od 9.00 do 13.00 w siedzibie Zamawiającego przy ul. Sikorskiego 3
(w piątek również w siedzibie przy ul. Sławomira 10) przy czym: a) w poniedziałki przez dwóch radców prawnych lub adwokatów, b) we wtorki i czwartki przez jednego radcę prawnego
lub adwokata, c) w piątki przez trzech radców prawnych lub adwokatów. 3) W ramach realizacji przedmiotu zamówienia wykonawca jest zobowiązany do stałej współpracy z Zamawiającym
przy użyciu, telefonu, faksu, poczty elektronicznej poza czasem określonym jako czas świadczenia usług prawniczych w miejscach określonych w pkt 2). 4) Zamawiający zapewni Wykonawcy
we własnej siedzibie warunki niezbędne do wykonywania usług prawnych..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:tak.
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień uzupełniających zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, jednak nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):79.11.00.00-8.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:Zakończenie: 31.12.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium:Nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
- III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli Wykonawcy wykażą, że posiadają aktualne uprawnienia do wykonywania działalności tj.: radcy prawnego lub adwokata lub są prawnikami zagranicznymi posiadającymi uprawnienia do świadczenia pomocy prawnej na terenie Rzeczypospolitej Polskiej zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 5 lipca 2002 r. o świadczeniu przez prawników zagranicznych pomocy prawnej
w Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2002 r. Nr 126, poz. 1069, z późniejszymi zmianami). - III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli Wykonawcy wykażą, że posiadają:
a) co najmniej 3 - letnie doświadczenie w wykonywaniu usług polegających
na świadczeniu pomocy prawnej dla jednostki organizacyjnej pomocy społecznej
- Ośrodka Pomocy Społecznej realizującego jednocześnie zadania Gminy i Powiatu
w zakresie wskazanym w opisie przedmiotu zamówienia oraz b) w okresie 3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy
- w tym okresie) wykonywali lub wykonują co najmniej 6 usług polegających na stałym świadczeniu kompleksowej obsługi prawnej dla jednostek sektora finansów publicznych świadczonych przez co najmniej jeden rok, w tym co najmniej dwóch usług polegających na świadczeniu pomocy prawnej na rzecz jednostek organizacyjnych pomocy społecznej realizujących jednocześnie zadania Gminy i Powiatu w zakresie wskazanym w opisie przedmiotu zamówienia oraz c) w okresie 3 lat przed upływem terminu składania ofert
(a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) udzielali porad prawnych klientom Ośrodka Pomocy Społecznej, w tym klientom interwencji kryzysowej, d) w okresie 3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) wykonywali lub wykonują co najmniej 1 usługę polegającą na świadczeniu kompleksowej obsługi prawnej projektu dotyczącego pomocy społecznej współfinansowanego z budżetu Unii Europejskiej - III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu spełniania warunku
- III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli Wykonawcy wykażą, że dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia poprzez wykazanie że: dysponują
co najmniej 5 osobami posiadającymi tytuł zawodowy radcy prawnego, adwokata
lub osobami posiadającymi prawo do świadczenia pomocy prawnej na terenie Rzeczypospolitej Polskiej zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 5 lipca 2002 r.
o świadczeniu przez prawników zagranicznych pomocy prawnej w Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 126, poz. 1069, z późn. zm.), z których co najmniej 2 osoby posiadają jednocześnie: a) co najmniej 5-letnie doświadczenie w wykonywaniu zawodu radcy prawnego lub adwokata; b) co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe w świadczeniu pomocy prawnej w zakresie obsługi projektów dotyczących pomocy społecznej współfinansowanych z budżetu Unii Europejskiej, c) co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe w świadczeniu pomocy prawnej w zakresie prowadzenia postępowań
o udzielenie zamówienia publicznego, d) doświadczenie w wykonywaniu zastępstwa procesowego polegające na wykonywaniu w okresie 3 lat przed upływem terminu składania ofert reprezentacji w postępowaniu sądowym oraz sądowo - administracyjnym w sprawach dotyczących pomocy społecznej - III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli Wykonawcy wykażą, że posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej prowadzonej działalności cywilnej na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 3 000 000 zł (trzy miliony złotych), a w przypadku spółek,
o których mowa w art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 6 lipca 1982r. o radcach prawnych (tekst jednolity Dz. U z 2010r. Nr 10 poz 65 ze zm.) oraz zespołów adwokackich i spółek,
o których mowa w art. 4a ustawy z dnia 26 maja 1982r, - Prawo o adwokaturze (tekst jednolity Dz. U z 2009r. Nr 146 poz 1188 ze zm) w których co najmniej jeden wspólnik (członek zespołu adwokackiego) posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej na ww kwotę
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU
W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24
UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa
w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału
w postępowaniu, należy przedłożyć:-
wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie -
wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia,
w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją
o podstawie do dysponowania tymi osobami - oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
-
opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający,
że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
-
wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu,
-
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
-
aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu
do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24
ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie
w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
-
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie
do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
-
ofertę cenową zgodnie z Rozdziałem I pkt 3 siwz; w przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden dokument. 2) odpowiednie pełnomocnictwa; tylko w sytuacjach określonych
w Rozdziale I pkt 5 zdanie 2 siwz lub w przypadku składania oferty wspólnej (Rozdział III pkt 1 siwz). 3) oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do siwz wskazujące cześć zamówienia, której wykonanie wykonawca powierzy podwykonawcom (jeżeli wykonawca przewiduje udział podwykonawców); w przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden dokument. 4) dokument potwierdzający posiadanie uprawnień do wykonywania zawodu radcy prawnego/adwokata. W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa każdy
z wykonawców składających ofertę wspólną.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1 – Cena – 50
- 2 – Doświadczenie wykonawcy – 40
- 3 – Suma ubezpieczenia OC – 10
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zmiany postanowień umowy mogą nastąpić w przypadku urzędowej zmiany stawek podatku VAT
w okresie trwania umowy - wartość umowy zostanie zmieniona odpowiednio do zmian stawek podatku VAT
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.mopr.szczecin.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Szczecinie, ul. Gen. Sikorskiego 3, 70-323 Szczecin, pok. 107.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:23.12.2011 godzina 10:30, miejsce: Ofertę należy złożyć w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie
w Szczecinie, ul. Gen. Sikorskiego 3, 70-323 Szczecin, pok. 301.
IV.4.5) Termin związania ofertą:okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu
ze środków Unii Europejskiej:Nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia,
w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone
na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Załączniki do pobrania
Ogłoszenie do pobrania | ||||
---|---|---|---|---|
1 | ogA_oszenie_o_zamA_wieniu.pdf | 2011-12-15 09:07:05 | 70,9KB | |
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia | ||||
1 | 20111201_SIWZ_obsluga_prawna_MOPR_2012.pdf | 2011-12-15 09:07:22 | 129,1KB | 110 razy |
2 | zaA_A_cznik_nr_1-_2012.doc | 2011-12-15 09:07:47 | 40KB | 111 razy |
3 | zaA_A_cznik_nr_2_-__2012.doc | 2011-12-15 09:08:02 | 30KB | 95 razy |
4 | zaA_A_cznik_nr_3_-_2012.doc | 2011-12-15 09:08:20 | 29KB | 91 razy |
5 | zaA_A_cznik_nr_4_-__2012.doc | 2011-12-15 09:08:52 | 41,5KB | 116 razy |
6 | zaA_A_cznik_nr_5_-__2012.doc | 2011-12-15 09:09:08 | 29,5KB | 213 razy |
7 | zaA_A_cznik_nr_6_-__2012.doc | 2011-12-15 09:09:26 | 37KB | 165 razy |
8 | 20111201_Umowa_o_obsluge_prawna_MOPR_2012.pdf | 2011-12-15 09:09:46 | 60,8KB | 79 razy |
Udzielenie zamówienia | ||||
1 | OGA_OSZENIE_O_UDZIELENIU_ZAMA_WIENIA.pdf | 2012-01-18 09:51:26 | 44,8KB |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Anna Sankowska | 15-12-2011 09:07 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Anna Sankowska | 18-01-2012 |
Ostatnia aktualizacja: | 07-06-2019 10:53 |