Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi będącymi klientami Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Szczecinie
Znak Sprawy
341-12.2020
ZAMAWIAJĄCY:
Gmina Miasto Szczecin – Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Szczecinie
ul. Gen. Sikorskiego 3, 70-323 Szczecin
ZAPRASZA DO ZŁOŻENIA OFERTY W POSTĘPOWANIU NA USŁUGI SPOŁECZNE PROWADZONYM NA PODSTAWIE ART. 138 O USTAWY PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH NA:
„Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi będącymi klientami Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Szczecinie ”
o wartości zamówienia poniżej wyrażonej w złotych równowartości kwoty 750 000 euro o której mowa w art. 138 g ustawy Prawo zamówień publicznych
TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Postępowanie prowadzone jest na podstawie art. 138 o ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U z 2019 poz. 1843).
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
- Przedmiotem zamówienia jest świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych (zwanych dalej także „Usługami”) dla osób z zaburzeniami psychicznymi będącymi klientami Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Szczecinie. Świadczenie usług odbywać się będzie w miejscu zamieszkania bądź pobytu klienta.
- Kod CPV: 85312100-0
- W ramach wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca powinien zgodnie z przekazanymi przez Zamawiającego Indywidualnymi Kartami Usług (IKU) świadczyć klientom Usługi, a w sytuacjach szczególnych także przekazywać klientom korespondencję i dokumenty od Zamawiającego. Zamawiający podkreśla, że zarówno przyznawanie bądź odmowa przyznawania Usług, jak również: określanie zakresu specjalistycznych usług opiekuńczych dla każdej osoby ubiegającej się o przyznanie tej formy pomocy, wymiaru godzin świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych oraz miejsca świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych stanowi wyłączną kompetencję Zamawiającego i będzie każdorazowo określane w decyzji administracyjnej, wydawanej dla klienta na podstawie przepisów ustawy o pomocy społecznej. Podstawą świadczenia Usług przez Wykonawcę będzie każdorazowo IKU przekazane przez Zamawiającego. Realizacja specjalistycznych usług opiekuńczych będzie miała miejsce w dni powszednie, soboty, niedziele i święta od 7.00 do 21.00. Zamawiający wymaga, aby Usługi były realizowane wyłącznie na rzecz osoby wskazanej w IKU jako osoby, której przyznano specjalistyczne usługi opiekuńcze z zastrzeżeniem ust. 4.
- W szczególnie uzasadnionych przypadkach, wynikających z konieczności natychmiastowego zapewnienia opieki klientom, Wykonawca świadczyć będzie Usługi na podstawie telefonicznego zgłoszenia potwierdzonego pisemnie najpóźniej w następnym dniu roboczym (usługi interwencyjne). Usługi interwencyjne zostaną potwierdzone także decyzją administracyjną.
- Zamawiający przewiduje, że liczba klientów dla których będą świadczone usługi wynosić będzie około 70 osób, maksymalna liczba godzin w całym okresie realizacji umowy nie może przekroczyć 20 000 godzin.
- Liczba osób korzystających z Usług i liczba godzin Usług może ulec zmianie w czasie wykonywania przedmiotu zamówienia ze względu na specyfikę Usługi, którą cechuje zmienność potrzeb podopiecznych z uwagi na zmieniający się stan zdrowia. Zamawiający szacuje iż, zrealizuje co najmniej 80 % godzin Usług. Maksymalna wysokość zobowiązań Zamawiającego wobec Wykonawcy będzie stanowiła iloczyn ceny jednostkowej specjalistycznej usługi opiekuńczej oraz przewidywanej szacunkowej ilości godzin Usług.
- Usługi, które wymagają tylko jednego wejścia w środowisko w ciągu dnia muszą być świadczone przez jedną i tą samą osobę świadczącą Usługi w sposób stały i systematyczny w pełnym wymiarze określonym w IKU. W przypadku Usług wymagających kilku wejść w środowisko w ciągu dnia, Zamawiający dopuszcza świadczenie Usług przez kilka osób.
TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
Termin wykonania zamówienia: od dnia 01.01.2021r. do dnia 31.12.2021r.
WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
- O udzielenie zamówienia może się ubiegać wykonawca, który spełnia poniżej określone warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
zdolności technicznej lub zawodowej:
Minimalny poziom zdolności:
Zamawiający uzna, że wykonawca posiada wymagane zdolności techniczne i/lub zawodowe zapewniające należyte wykonanie zamówienia, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować minimum:
- 1 osobą do obsługi administracyjno-finansowej (m.in. przyjmowanie zgłoszeń od klientów i zamawiającego, planowanie i rozliczanie wykonanych usług),
- minimum 16 osobami, które będą świadczyć specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi w tym: 1 pielęgniarką, 1 psychologiem, 1 pedagogiem, 1 terapeutą zajęciowym, 1 fizjoterapeutą, 1 asystentem osoby niepełnosprawnej oraz 10 innymi osobami które mogą świadczyć określone specjalistyczne usługi opiekuńcze w rozumieniu § 3 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. z 2005 r. nr 189, poz. 1598 ze zmianami).
Osoby wskazane do świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi muszą posiadać co najmniej półroczny staż w jednostkach, o których mowa w § 3 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. z 2005 r. nr 189, poz. 1598 ze zmianami).
Osoby świadczące usługi o których mowa w § 2 pkt 1 lit a Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. z 2005 r. nr 189, poz. 1598 ze zmianami) oraz określone w Rozdziale XII pkt 8 ppkt I lit a) IWZ muszą posiadać przeszkolenie oraz doświadczenie w zakresie umiejętności kształtowania motywacji do akceptowanych przez otoczenie zachowań, kształtowania nawyków celowej aktywności i prowadzenia treningu umiejętności społecznych.
Wykonawca zobowiązany jest zapewnić wykonywanie usług przez osoby mogące wykonywać te usługi na terenie Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie umowy o pracę lub cywilnoprawnych form zatrudnienia.
- Potencjał podmiotu trzeciego:
- Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
- Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
- W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, gdy podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
- Wykaz dokumentów wymaganych w ofercie:
- formularz oferty według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do IWZ
W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden wspólny formularz
Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale.
- oświadczenie o spełnianiu warunków udziału, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do IWZ
Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale.
- zobowiązanie podmiotu trzeciego, zgodnie z Rozdziałem V pkt 3 ppkt 2 IWZ, jeżeli wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, zamierza polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów;
Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale lub kopii notarialnie poświadczonej.
- oświadczenie wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia z postępowania z powodów określonych w oświadczeniu, według wzoru stanowiącego złącznik nr 3 do IWZ,
W przypadku składania oferty wspólnej każdy z wykonawców składa odrębne oświadczenie.
Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale.
- Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
W przypadku składania oferty wspólnej każdy z wykonawców składa odrębne oświadczenie.
Ww. dokument należy złożyć w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę.
- odpowiednie pełnomocnictwa tylko w sytuacjach określonych w Rozdziale I pkt 4 IWZ
Ww. pełnomocnictwo należy złożyć w oryginale lub kopii notarialnie potwierdzonej.
- oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do IWZ wskazujące cześć zamówienia, której wykonanie wykonawca powierzy podwykonawcom oraz firmy podwykonawców (jeżeli wykonawca przewiduje udział podwykonawców);
Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale.
- Wykaz osób, składany w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 1wedłu wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do Instrukcji.
Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę.
W przypadku składania oferty wspólnej wykonawcy składają jeden wspólny wykaz.
- Koncepcję wykonania usług celem przyznania punktów w kryterium „jakość”
Ww. dokument należy złożyć w oryginale
- KRYTERIA OCENY OFERT
- Wybór oferty najkorzystniejszej zostanie dokonany według następujących kryteriów oceny ofert:
- cena – 60%.
- jakość – 40 %
- TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA OFERT
- Ofertę należy złożyć w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Szczecinie, ul. Gen. Sikorskiego 3, 70-323 Szczecin, pok. 301, w terminie do dnia 27.10.2020r., do godz. 10:00. W celu złożenia oferty należy kontaktować się telefonicznie z sekretariatem tel. 91 48 57 601 lub z osobą upoważnioną do kontaktu w niniejszym postępowaniu p. Panią Barbarą Szczepańską tel. 91 48 57 528 . Pracownik Działu Organizacyjnego odbierze ofertę osobiście przy wejściu do budynku i przekaże wykonawcy potwierdzenie złożenia oferty. Zamawiający nie będzie ponosić odpowiedzialności za terminowe złożenie oferty w inny sposób, w szczególności gdy zostanie złożona do skrzynki na korespondencję.
- Za termin złożenia oferty uważa się termin jej dotarcia do zamawiającego.
- Oferty będą podlegać rejestracji przez zamawiającego. Każda przyjęta oferta zostanie opatrzona adnotacją określającą dokładny termin przyjęcia oferty tzn. datę kalendarzową oraz godzinę i minutę, w której została przyjęta. Do czasu otwarcia ofert, będą one przechowywane w sposób gwarantujący ich nienaruszalność.
- Otwarcie ofert odbędzie się w dn.27.10.2020r., o godz. 10:15 w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Szczecinie, ul. Gen. Sikorskiego 3, 70-323 Szczecin, pok. 301. Otwarcie ofert jest jawne, wykonawcy mogą w nim uczestniczyć.
OSOBA DO KONTAKTU
Barbara Szczepańska tel. 91 48 57 528, fax 91 48 57 603 email: bszczepanska@mopr.szczecin.pl
Klauzula informacyjna:
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 RODO, Zamawiający informuje, że:
- administratorem i podmiotem przetwarzającym wszelkie dane osobowe osób fizycznych związanych z niniejszym postępowaniem jest Gmina Miasto Szczecin – Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Szczecinie.
- Kontakt do Inspektora Ochrony Danych Osobowych w Miejskim Ośrodku pomocy Rodzinie w Szczecinie: iod@mopr.szczecin.pl, tel 91 48 57 542.
- Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego,
- odbiorcami ww. danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy Pzp.
- Ww. dane osobowe będą przechowywane odpowiednio zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.
- obowiązek podania danych osobowych bezpośrednio jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp,
- w odniesieniu do danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.
- Osoba fizyczna, której dane dotyczą posiada prawo:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do ww. danych osobowych. W przypadku gdy wykonanie obowiązków, których mowa w art. 15 ust.1-3 RODO, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania ww. danych osobowych; (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych. Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w przypadku, gdy wniesienie żądania, którym mowa w ar. 18 ust. 1 RODO, spowoduje ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole i załącznikach do protokołu, zamawiający nie udostępnia tych danych zawartych w protokole
i załącznikach do protokołu, chyba że zachodzą przesłanki, których mowa wart.18 ust.2 RODO; - prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.
- osobie fizycznej, której dane osobowe dotyczą nie przysługuje:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Załączniki do ogłoszenia:
IWZ
załączniki do IWZ
Zawarcie umowy:
Umowa została zawarta w dniu 30.11.2020r. z Mar- Spec Mariola Nowakowska, ul. Emilii Plater 1/5, 71-635 Szczecin na kwotę 760 000,00zł
Załączniki do pobrania
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Barbara Szczepańska | 19-10-2020 12:24 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Barbara Szczepańska | 19-10-2020 |
Ostatnia aktualizacja: | Barbara Szczepańska | 02-12-2020 12:30 |