Świadczenie usług opieki i wsparcia w mieszkaniach chronionych dla osób w podeszłym wieku w ramach projektu ?Kreator Bezpieczeństwa?
18/11/2020 S225
Polska-Szczecin: Usługi opieki społecznej obejmujące miejsca noclegowe
2020/S 225-554480
Usługi społeczne i inne szczególne usługi – zamówienia publiczne
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Podstawa prawna:
Dyrektywa 2014/24/UE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
I.1)Nazwa i adresy
Oficjalna nazwa: Gmina Miasto Szczecin Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
Adres pocztowy: ul. gen. Sikorskiego 3
Miejscowość: Szczecin
Kod NUTS: PL424 Miasto Szczecin
Kod pocztowy: 70-323
Państwo: Polska
Osoba do kontaktów: Anna Sankowska
E-mail: asankowska@mopr.szczecin.pl
Tel.: +48 914857534
Faks: +48 914857603
Adresy internetowe:
Główny adres: http://www.bip.mopr.szczecin.pl
I.3)Komunikacja
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: http://bip.mopr.szczecin.pl/
Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać drogą elektroniczną za pośrednictwem: https://miniportal.uzp.gov.pl
I.4)Rodzaj instytucji zamawiającej
Agencja/urząd regionalny lub lokalny
I.5)Główny przedmiot działalności
Ochrona socjalna
Sekcja II: Przedmiot
II.1)Wielkość lub zakres zamówienia
II.1.1)Nazwa:
Świadczenie usług opieki i wsparcia w mieszkaniach chronionych dla osób w podeszłym wieku w ramach projektu „Kreator Bezpieczeństwa”
Numer referencyjny: 341-3/2020
II.1.2)Główny kod CPV
85311000 Usługi opieki społecznej obejmujące miejsca noclegowe
II.1.3)Rodzaj zamówienia
Usługi
II.1.4)Krótki opis:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług opieki i wsparcia w mieszkaniach chronionych dla osób w podeszłym wieku w ramach projektu „Kreator Bezpieczeństwa”. W ramach wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia usług opieki i wsparcia mieszkańcom mieszkań chronionych w których przebywać będą osoby w wieku poprodukcyjnym, będącymi uczestnikami projektu „Kreator Bezpieczeństwa”. Mieszkania znajdują się w centrum miasta Szczecin. Oferty składane przez Wykonawców powinny obejmować co najmniej jedną z następujących części:
a) I część zamówienia: świadczenie usług opieki i wsparcia w mieszkaniach znajdujących się przy ul. Bol. Śmiałego przeznaczonego dla maksymalnie 5 osób oraz przy ul. H. Żółkiewskiego przeznaczonego dla maksymalnie 7 osób;
b) II część zamówienia: świadczenie usług opieki i wsparcia w mieszkaniu znajdującym się przy al. Piastów przeznaczonym dla maksymalnie 14 osób.
II.1.5)Szacunkowa całkowita wartość
II.1.6)Informacje o częściach
To zamówienie podzielone jest na części: tak
II.2)Opis
II.2.1)Nazwa:
Świadczenie usług opieki i wsparcia w mieszkaniach chronionych dla osób w podeszłym wieku w ramach projektu Kreator Bezpieczeństwa
Część nr: 1
II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV
85311000 Usługi opieki społecznej obejmujące miejsca noclegowe
II.2.3)Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL42 Zachodniopomorskie
Kod NUTS: PL424 Miasto Szczecin
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:
Dwa mieszkania chronione znajdujące się w centrum miasta Szczecin
II.2.4)Opis zamówienia:
Wykonawca świadcząc usługi opieki i wsparcia zobowiązany będzie w szczególności do:
1) zagwarantowania mieszkańcom ciągłej opieki poprzez zapewnienie w mieszkaniu chronionym stałego personelu świadczącego usługi opieki i wsparcia w systemie zmianowym:
— zmiana dzienna: od godz. 7.00 do godz. 19.00 – podczas której Wykonawca zobowiązany jest do zagwarantowania co najmniej 1 osoby która będzie zajmować się czynnościami gospodarczymi takimi jak: przygotowywanie posiłków, sprzątanie, robienie zakupów (osoba ta musi być obecna w porze 3 posiłków głównych oraz przy wykonywaniu toalety porannej i wieczornej) oraz 1 inną osobą która będą sprawowała opiekę i wsparcie (poza czynnościami gospodarczymi) nad mieszkańcami w ciągu zmiany dziennej,
— zmiana nocna: od godz. 19.00 do 7.00 – podczas której nadzór nad mieszkańcami sprawowany ma być przez jedną osobę;
2) zapewnienia mieszkańcom co najmniej 3 posiłków dziennie (śniadanie, obiad, kolacja) zgodnie z dietą zaleconą przez lekarza;
3) zapewnienia mieszkańcom dostępności do drobnych posiłków i napojów pomiędzy posiłkami głównymi;
4) utrzymywania porządku w mieszkaniu;
5) zapewnienia mieszkańcom o ile ich stan zdrowia na to pozwala możliwości skorzystania ze spaceru, wyjścia do lekarza itp.;
6) dbania o higienę osobistą mieszkańców, wykonywanie lub pomoc w wykonywaniu toalety ciała, pranie bielizny osobistej i pościelowej mieszkańców;
7) pobierania odpłatności od mieszkańców za środki czystości w stawce określonej w decyzji administracyjnej wydanej przez zamawiającego;
8) zapewnienia środków higieny osobistej (w ramach środków finansowych mieszkańców);
9) wykupywania ze środków finansowych mieszkańców leków oraz monitorowanie przyjmowania leków przez mieszkańców;
10) zapewnienia mieszkańcom korzystania ze świadczeń zdrowotnych: lekarz rodzinny, pielęgniarka środowiskowa, pielęgniarka opieki długoterminowej oraz pomocy mieszkańcom w dotarciu do placówek ochrony zdrowia;
11) organizacji czasu wolnego mieszkańców m.in. poprzez wspólne czytanie, oglądanie TV, gry stolikowe;
12) pobierania odpłatności od mieszkańców za wyżywienie w stawce dziennej określonej w decyzji administracyjnej wydanej przez zleceniodawcę;
13) dbania o wyposażenie znajdujące się w mieszkaniach chronionych;
14) zapewnienia przestrzegania regulaminu mieszkań chronionych;
15) dbania o przestrzeganie zakazu palenia papierosów i picia alkoholu zarówno przez mieszkańców, jak i osoby świadczące usługi opieki i wsparcia;
16) dbania o przestrzeganie zasady odwiedzin osób obcych do godz. 21.00;
17) dbania o przestrzeganie ciszy nocnej w godzinach od 22.00 do 6.00.
II.2.6)Szacunkowa wartość
II.2.7)Okres obowiązywania zamówienia lub umowy ramowej
Początek: 01/01/2021
Koniec: 30/06/2021
II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak
Numer identyfikacyjny projektu:
RPOWZ 2014–2020 Projekt „Kreator Bezpieczeństwa”
II.2.14)Informacje dodatkowe
II.2)Opis
II.2.1)Nazwa:
Świadczenie usług opieki i wsparcia w mieszkaniach chronionych dla osób w podeszłym wieku w ramach projektu „Kreator Bezpieczeństwa”
Część nr: 2
II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV
85311000 Usługi opieki społecznej obejmujące miejsca noclegowe
II.2.3)Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL42 Zachodniopomorskie
Kod NUTS: PL424 Miasto Szczecin
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:
Jedno mieszkanie chronione znajdujące się w centrum miasta Szczecin
II.2.4)Opis zamówienia:
Wykonawca świadcząc usługi opieki i wsparcia zobowiązany będzie w szczególności do:
1) zagwarantowania mieszkańcom ciągłej opieki poprzez zapewnienie w mieszkaniu chronionym stałego personelu świadczącego usługi opieki i wsparcia w systemie zmianowym:
— zmiana dzienna: od godz. 7.00 do godz. 19.00 – podczas której Wykonawca zobowiązany jest do zagwarantowania co najmniej 1 osoby która będzie zajmować się czynnościami gospodarczymi takimi jak: przygotowywanie posiłków, sprzątanie, robienie zakupów (osoba ta musi być obecna w porze 3 posiłków głównych oraz przy wykonywaniu toalety porannej i wieczornej) oraz 2 innymi osobami które będą sprawowały opiekę i wsparcie (poza czynnościami gospodarczymi) nad mieszkańcami w ciągu zmiany dziennej,
— zmiana nocna: od godz. 19.00 do 7.00 – podczas której nadzór nad mieszkańcami sprawowany ma być przez jedną osobę;
2) zapewnienia mieszkańcom co najmniej 3 posiłków dziennie (śniadanie, obiad, kolacja) zgodnie z dietą zaleconą przez lekarza;
3) zapewnienia mieszkańcom dostępności do drobnych posiłków i napojów pomiędzy posiłkami głównymi;
4) utrzymywania porządku w mieszkaniu;
5) zapewnienia mieszkańcom o ile ich stan zdrowia na to pozwala możliwości skorzystania ze spaceru, wyjścia do lekarza itp.;
6) dbania o higienę osobistą mieszkańców, wykonywanie lub pomoc w wykonywaniu toalety ciała, pranie bielizny osobistej i pościelowej mieszkańców;
7) pobierania odpłatności od mieszkańców za środki czystości w stawce określonej w decyzji administracyjnej wydanej przez zamawiającego;
8) zapewnienia środków higieny osobistej (w ramach środków finansowych mieszkańców);
9) wykupywania ze środków finansowych mieszkańców leków oraz monitorowanie przyjmowania leków przez mieszkańców;
10) zapewnienia mieszkańcom korzystania ze świadczeń zdrowotnych: lekarz rodzinny, pielęgniarka środowiskowa, pielęgniarka opieki długoterminowej oraz pomocy mieszkańcom w dotarciu do placówek ochrony zdrowia;
11) organizacji czasu wolnego mieszkańców m.in. poprzez wspólne czytanie, oglądanie TV, gry stolikowe;
12) pobierania odpłatności od mieszkańców za wyżywienie w stawce dziennej określonej w decyzji administracyjnej wydanej przez zleceniodawcę;
13) dbania o wyposażenie znajdujące się w mieszkaniach chronionych;
14) zapewnienia przestrzegania regulaminu mieszkań chronionych;
15) dbania o przestrzeganie zakazu palenia papierosów i picia alkoholu zarówno przez mieszkańców, jak i osoby świadczące usługi opieki i wsparcia;
16) dbania o przestrzeganie zasady odwiedzin osób obcych do godz. 21.00;
17) dbania o przestrzeganie ciszy nocnej w godzinach od 22.00 do 6.00.
II.2.6)Szacunkowa wartość
II.2.7)Okres obowiązywania zamówienia lub umowy ramowej
Początek: 01/01/2021
Koniec: 30/06/2021
II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak
Numer identyfikacyjny projektu:
RPOWZ 2014–2020 Projekt „Kreator Bezpieczeństwa”
II.2.14)Informacje dodatkowe
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
III.1)Warunki udziału
III.1.4)Obiektywne zasady i kryteria udziału
Wykaz i krótki opis zasad i kryteriów:
O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który nie podlega wykluczeniu z postępowania w okolicznościach, o których mowa w art 24 ust. 1 pkt 12–23 ustawy Pzp, art 24 ust. 5 pkt 1, 2, 4, 8 ustawy Pzp. Jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, dysponuje kadrą do realizacji zamówienia określoną w rozdziale IV IWZ .
III.2)Warunki dotyczące zamówienia
III.2.2)Warunki realizacji umowy:
Warunki realizacji umowy zostały określone we wzorze umowy stanowiącym załącznik do IWZ. Szczegółowe warunki dot. dopuszczalnych zamian umowy zostały określone w rozdziale XI Istotnych warunków zamówienia oraz w paragrafie 14 umowy (zmiany umowy) m.in w zakresie zmiany sposobu wykonania umowy na skutek okoliczności związanych z epidemią wirusa SARS -COV-2, zwiększenia ilości świadczonych usług opieki i wsparcia – nie więcej niż 50 % wartości zawartej umowy, zmiany w wykazie osób, zmiany stanu prawnego.
Sekcja IV: Procedura
IV.1)Opis
IV.1.1)Forma procedury
Procedura otwarta
IV.1.3)Informacje na temat umowy ramowej
IV.1.10)Określenie krajowych przepisów mających zastosowanie do procedury:
IV.1.11)Podstawowe cechy postępowania o udzielenie:
Zamówienie jest prowadzone na podstawie art 138n pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych na usługi społeczne, którego przedmiotem są usługi określone w załączniku nr XIV do dyrektywy 2012/24/UE
IV.2)Informacje administracyjne
IV.2.2)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału / Termin wyrażenia zainteresowania udziałem
Data: 30/11/2020
Czas lokalny: 10:00
IV.2.4)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:
Polski
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
VI.3)Informacje dodatkowe:
Zamawiający zastrzega możliwość udzielenia zamówień podobnych do wysokości 50 % zawartej z Wykonawcą umowy na warunkach określonych w IWZ oraz wzorze umowy.
Kryteria oceny ofert:
— cena – 50 %,
— jakość – 50 %.
Z uwagi na fakt, iż przy realizacji zamówienia przetwarzane będą dane osobowe klientów, na rzecz których świadczone będą usługi, z Wykonawcą zostanie zawarta umowa o powierzenie przetwarzania danych według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do IWZ.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w rozdziale XIII IWZ.
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i jest zobowiązany, zgodnie z rozdziałem IV pkt 5 ppkt 1 IWZ do złożenia dokumentów, o których mowa w rozdziale IV pkt 5 ppkt 1 lit. d IWZ – składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 oraz ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy, o których mowa w rozdziale IV pkt 5 ppkt 1 lit. a–c IWZ – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
Forma dokumentów podmiotów zagranicznych ostała określona w rozdziale V IWZ.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 „RODO”, Zamawiający informuje, że:
Admin. danych os. jest Gmina Miasto Szczecin – Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Szczecinie.
— kontakt do inspektora ochrony danych os. w MOPR w Szczecinie, tel. +48 914857542, adres e-mail: iod@mopr.szczecin.pl,
— dane osob. przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie niniejszego zamówienia,
— odbiorcami ww. danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dok post w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy Pzp,
— dane przechowywane będą przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, przez okr. o którym mowa w art. 125 ust. 4 lit. d w zw. z art. 140 rozp. Parlamentu Europ. nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r.,
— obowiązek podania danych os. jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy,
— w odniesieniu do danych os. decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.
Treść pełnej klauzuli w IWZ.
VI.4)Procedury odwoławcze
VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza
Adres pocztowy: 02-676 Warszawa
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: ul. Postępu 17a
Państwo: Polska
VI.4.3)Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:
1. Wykonawcom, którzy mają lub mieli interes w uzyskaniu zamówienia oraz ponieśli lub mogą ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy, przysługują środki ochrony prawnej przewidziane w dziale VI ustawy: odwołanie i skarga.
2. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej.
3. Odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu (np. za pomocą ePuap) przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
4. Odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę do jego wniesienia.
5. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a także wobec postanowień SIWZ, wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia na stronie internetowej.
6. Odwołanie wobec czynności innych niż określone w pkt 6 wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
7. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.
8. W przypadku wniesienia odwołania po upływie terminu składnia ofert bieg terminu związania ofertą ulega zawieszeniu do czasu ogłoszenia przez Krajową Izbę Odwoławczą orzeczenia.
9. Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu. Pełne pouczenie o środkach ochrony prawnej zawarte jest w Instrukcji dla Wykonawców.
VI.4.4)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza
Adres pocztowy: ul. Postępu 17a
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
13/11/2020
Identyfikator postępowania
55ebd869-52b8-450c-9487-f78e852bd1d4
Załączniki do pobrania
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia | ||||
---|---|---|---|---|
1 | 18.11.2020.11.20.05_IWZ_opieka_i_wsaprcie_w_trzech_mieszkaniach.pdf | 2020-11-18 11:20:05 | 461,1KB | 208 razy |
2 | 18.11.2020.11.23.18_Za_O__czniki_do_IWZ.rar | 2020-11-18 11:23:18 | 2,7MB | 216 razy |
3 | 26.11.2020.15.31.06_omy_Oka_pisarska.docx | 2020-11-26 15:31:06 | 13,4KB | 194 razy |
Wynik postępowania | ||||
1 | 21.12.2020.13.26.07_wybair_oferty_us_Ougi_w_mieszkaniu_chronionym_KREATOR.pdf | 2020-12-21 13:26:07 | 249,8KB | |
Informacja z otwarcia ofert | ||||
1 | 30.11.2020.12.13.27_informacja_z_otwarcia_ofert__Ewiadczenie_us_Oug_opieki_i_wsparcia_2021.doc | 2020-11-30 12:13:28 | 90KB |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Anna Sankowska | 18-11-2020 11:20 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Anna Sankowska | 18-11-2020 |
Ostatnia aktualizacja: | Anna Sankowska | 21-12-2020 13:26 |