Nabór na wolne stanowisko urzędnicze Podinspektor w dziale Opieki Zastępczej
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY RODZINIE W SZCZECINIE
ogłasza
NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
W MIEJSKIM OŚRODKU POMOCY RODZINIE W SZCZECINIE
UL.GEN. WŁ. SIKORSKIEGO 3
70-323 SZCZECIN
Wolne stanowisko urzędnicze :
Podinspektor w Dziale Opieki Zastępczej
Opis stanowiska:
Do głównych zadań pracownika będzie należało wykonywanie następujących obowiązków:
1. Działania związane z kierowaniem dzieci do placówek opiekuńczo-wychowawczych:
- pozyskiwanie i kompletowanie dokumentów oraz gromadzenie informacji o dzieciach,
w stosunku do których Sąd wydał postanowienie o umieszczeniu w placówce opiekuńczo-wychowawczej oraz o ich rodzinach i przyczynach wydania takiego postanowienia,
- przygotowywanie skierowań do placówek opiekuńczo-wychowawczych wraz z wymaganą dokumentacją ,
- prowadzenie rejestru wydanych skierowań do placówek opiekuńczo-wychowawczych.
2. Prowadzenie bieżącej ewidencji wychowanków umieszczonych w placówkach opiekuńczo wychowawczych oraz dzieci oczekujących na umieszczenie w opiece zastępczej.
3. Przygotowywanie pism i wniosków w sprawach dotyczących dzieci i ich rodziców, zwłaszcza w zakresie umieszczenia dzieci w odpowiednich placówkach.
4. Przygotowywanie danych liczbowych i merytorycznych do sprawozdań i analiz dotyczących placówek opiekuńczo-wychowawczych, dzieci w nich umieszczonych oraz oczekujących na umieszczenie w placówce.
Niezbędne wymagania:
1) obywatelstwo polskie,
2) wykształcenie średnie,
3) 2 letni staż pracy,
4) znajomość przepisów prawa samorządowego, ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej i przepisów około ustawowych , ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeksu Postępowania Administracyjnego,
5) kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
6) kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
7) nieposzlakowana opinia,
8) obsługa komputera : Excel, Word.
Dodatkowe wymagania:
1. preferowane doświadczenie zawodowe w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej,
Wymagane dokumenty:
1) życiorys z opisem dotychczasowej działalności (cv), z podaniem danych umożliwiających kontakt, tj. adresu, adresu e – mail lub nr telefonu,
2) list motywacyjny,
3) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie*,
4) kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
5) kserokopie innych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach, uprawnieniach i umiejętnościach,
6) kserokopie dokumentów potwierdzających staż pracy (świadectwa pracy, aktualne zaświadczenia),
7) referencje z dotychczasowych miejsc pracy,
8) oświadczenie kandydata, że ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
9) oświadczenie kandydata, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
10) oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie na potrzeby postępowania rekrutacyjnego danych osobowych, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych ( Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.).
Oferty należy składać lub przesyłać w terminie do: 01.02.2010 roku
( uwaga: liczy się data wpływu do MOPR w Szczecinie).
Na adres:
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Szczecinie
ul. Gen. Władysława Sikorskiego 3
70-323 Szczecin
W zamkniętych kopertach z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze – Podinspektor w Dziale Opieki Zastępczej , nr 01/2010 ”.
Bliższe informacje można uzyskać pod nr telefonu: (0-91 48-57-545)
Uwaga:
1. O zakwalifikowaniu do II etapu naboru – rozmowy kwalifikacyjnej, kandydaci zostaną powiadomieni pocztą e-mail lub telefonicznie.
2. Dokumenty składane w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski.
3. Oferty, które wpłyną do MOPR w Szczecinie niekompletne lub po wyżej wskazanym terminie nie będą rozpatrywane.
4. Oferty niewykorzystane w naborze zostaną zniszczone, zgodnie z instrukcją kancelaryjną.
*kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie, stanowi załącznik Nr 1 do Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 roku w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (Dz.U. nr 62 poz. 286 z późn. zm.) i jest dostępny jako załącznik do niniejszego ogłoszenia.
1)
2) obywatelstwo polskie*,
3) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie w pełni praw publicznych,
4) osoba nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
5) nieposzlakowana opinia,
6) kwalifikacje zawodowe:
KRYTERIA KWALIFIKACYJNE |
NIEZBĘDNE |
DODATKOWE |
wykształcenie zawodowe kierunek |
Średnie |
|
|
|
|
doświadczenie zawodowe |
2 letni staż pracy |
Staż pracy w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej |
Uprawnienia |
|
|
obsługa komputera |
Word, Excel |
|
znajomość języków obcych |
|
|
wiedza i umiejętności |
1. znajomość przepisów prawa samorządowego, 2. Ustawa z 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (t.j. Dz.U. z 2008 r Nr 115, poz. 728 o zm.) i przepisy około ustawowe; 3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz.U z 2000 roku Nr 98, poz. 1071 ze zmianami): |
|
Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Szczecinie , upowszechniając informacje o wolnych stanowiskach urzędniczych, w tym kierowniczych stanowiskach urzędniczych, o które poza obywatelami polskimi mogą ubiegać się obywatele Unii Europejskiej oraz obywatele innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytoriom Rzeczpospolitej Polskiej – art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych ( Dz. U Nr 223, poz. 1458).
** dotyczy naboru na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze,
Predyspozycje osobowościowe:
1. Umiejętność pracy w zespole,
2. Samodzielność,
3. Odpowiedzialność.
Uwaga:
Należy wpisać inne wymagania w przypadku, gdy określają je przepisy odrębne.
B. ZAKRES ZADAŃ WYKONYWANYCH NA STANOWISKU
Zakres ogólnych obowiązków:
1. Stosowanie zasad pracy socjalnej w oparciu o kodeks etyczny pracownika socjalnego.
2. Organizacja pracy zgodnie z prakseologicznymi i aksjologicznymi zasadami interwencji socjalnej.
3. Znajomość ustawy o pomocy społecznej wraz z aktami wykonawczymi oraz innych przepisów prawnych, mających ścisły związek z pracą Działu, w tym Kodeksu postępowania administracyjnego.
4. Pogłębianie wiedzy z zakresu działania pomocy społecznej oraz problemów społecznych.
5. Codzienna analiza wykonywanych przez siebie czynności i prowadzenie terminarza spraw oczekujących na załatwienie.
6. Sumienne wykonywanie powierzonych czynności zgodnie z poleceniami przełożonych
i obowiązującymi przepisami, rozporządzeniami i zarządzeniami oraz rzetelne dokumentowanie wykonywanych działań.
7. Przestrzeganie postanowień regulaminu pracy oraz przepisów przeciwpożarowych i BHP.
8. Subordynacja wobec przełożonych oraz życzliwość wobec współpracowników i utrzymywanie
z nimi właściwych relacji.
9. Ścisłe przestrzeganie tajemnicy służbowej, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
10. Uzyskanie zgody przełożonego na opuszczenie stanowiska pracy lub pracę po godzinach pracy.
11. Informowanie przełożonych o stanie załatwiania spraw (w miarę potrzeb) oraz o napotkanych trudnościach.
12. Przedkładanie wykonywanych spraw do kontroli przełożonym oraz osobom upoważnionym do przeprowadzania kontroli.
13. Powiadomienie przełożonych o wszelkiego rodzaju nadużyciach na szkodę MOPR oraz stwierdzonych nieprawidłowościach.
14. Terminowe załatwianie spraw i przekazywanie do właściwych pracowników Działu i innych komórek organizacyjnych MOPR lub innych instytucji zgodnie z ich kompetencjami
i obowiązującymi przepisami.
15. Rozliczanie się z powierzonych zadań w określonych terminach.
16. Sumienne prowadzenie obowiązującej dokumentacji oraz sporządzanie sprawozdań i analiz
w zakresie powierzonych zadań.
17. Przygotowywanie i prowadzenie korespondencji dotyczącej spraw dzieci i ich rodziców oraz związanej z wykonywanymi obowiązkami.
18. Współdziałanie i współpraca z innymi instytucjami, organizacjami i działami MOPR w trosce
o dobro dzieci i ich rodzin.
19. Godne reprezentowanie Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie.
20. Zaangażowanie w rozwój systemu opieki nad dzieckiem i rodziną, w szczególności funkcjonującego w Mieście Szczecin, poprzez przedstawianie przełożonym propozycji zmian, innowacyjnych rozwiązań oraz udział w tworzeniu i realizacji przedsięwzięć i projektów w tym zakresie.
21. Wyrównanie strat MOPR zaistniałych na skutek zaniedbań, niedostosowania się do obowiązujących przepisów lub niewykonania powierzonych obowiązków.
22. Zastępowanie podczas nieobecności innych pracowników – zgodnie z ustaleniami dokonanymi przez przełożonych.
23. Wykonywanie innych czynności nie ujętych w niniejszym zakresie, zleconych przez przełożonych.
Zadania główne:
5. Działania związane z kierowaniem dzieci do placówek opiekuńczo-wychowawczych:
- pozyskiwanie i kompletowanie dokumentów oraz gromadzenie informacji o dzieciach,
w stosunku do których Sąd wydał postanowienie o umieszczeniu w placówce opiekuńczo-wychowawczej oraz o ich rodzinach i przyczynach wydania takiego postanowienia,
- przygotowywanie skierowań do placówek opiekuńczo-wychowawczych wraz z wymaganą dokumentacją ,
- prowadzenie rejestru wydanych skierowań do placówek opiekuńczo-wychowawczych.
6. Prowadzenie bieżącej ewidencji wychowanków umieszczonych w placówkach opiekuńczo wychowawczych oraz dzieci oczekujących na umieszczenie w opiece zastępczej.
7. Przygotowywanie pism i wniosków w sprawach dotyczących dzieci i ich rodziców, zwłaszcza w zakresie umieszczenia dzieci w odpowiednich placówkach.
8. Przygotowywanie danych liczbowych i merytorycznych do sprawozdań i analiz dotyczących placówek opiekuńczo-wychowawczych, dzieci w nich umieszczonych oraz oczekujących na umieszczenie w placówce.
Pracownik podejmujący po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym w rozumieniu przepisów art. 16 ust. 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych ( Dz. U. Nr 223, poz. 1458) obowiązany jest odbyć służbę przygotowawczą, o której mowa w art. 19 wyżej wymienionej ustawy.
Pracownik otrzyma stosowne upoważnienia Prezydenta Miasta do wydawania decyzji administracyjnych, w związku z powyższym będzie zobowiązany do złożenia oświadczenia majątkowego – zgodnie z art. 24 h ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późń. zm.)
C. ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRACOWNIKA
służbowa
1. porządkowa, określona w art. 108-113 Kodeksu Pracy
2. materialna, określona w art. 114-127 Kodeksu Pracy
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Beata Wojciechowska | 22-01-2010 13:04 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Beata Wojciechowska | 22-01-2010 |
Ostatnia aktualizacja: | - | 22-01-2010 13:04 |